De kop is er af - Reisverslag uit Vlissingen, Nederland van Cynthia hest - WaarBenJij.nu De kop is er af - Reisverslag uit Vlissingen, Nederland van Cynthia hest - WaarBenJij.nu

De kop is er af

Door: cynthiavanhest

Blijf op de hoogte en volg Cynthia

03 Juli 2012 | Nederland, Vlissingen

Zondag 1 juli , als Susan doodmoe, van haar stagekamp om 4 uur in Den Bosch arriveert.
Zet ik de laatste dingen nog in de auto van mijn moeder, toch weer een auto vol.
Rijden we naar Odylle, laden we alles weer over in haar bus , de rest van de familie er bij.
Op naar Dintelsas, daar staat mijn vader met Marianne al te wachten om me uit te zwaaien. Na wat drinken met de meegebrachte appeltaart, gooi ik de watertanken nog even vol . Nemen we met tranen in onze ogen afscheid van elkaar. Daar ga ik dan.
Een droom achterna uitgezwaaid door de familie.
Het waaide stevig maar ik hoefde maar naar Willemstad. Een half uurtje, dan door de sluis en weer een half uurtje. Ik heb nog wel even de fok uitgetrokken om het gevoel te hebben, dit kan ik ook wel alleen.
In de sluis lieten ze me een uur wachten, waarom? Ik weet het niet ik was maar alleen.
Eindelijk was ik om 10 uur in Willemstad.

Maandag 2 juli
8 uur op, 10 uur door de sluis op weg naar Vlissingen.
Totaal 50 mile, goed voor een lange dag zeilen.
Het was heerlijk zeilweer, het meeste goed te bezeilen. Het laatste stukje viel de wind weg en hebben we nog een uur op de motor naar de haven gevaren waar we om half 10 in de avond afmeerde in Vlissingen. Het was een zonnige dag , wel net te koud voor een korte broek.
Moe maar voldaan doken we niet al te veel later ons bed in.

Dinsdag 3 juli
Weinig wind , maar we dachten het is vakantie dus waarom haasten, een dagje rust dus.
Maar het werd een dagje klussen.
Cor is een halve dag bezig geweest om een boxje buiten te instaleren voor muziek maar ook voor de marifoon. Daarna heeft hij een elektrische misthoorn buiten gemaakt en nog wat van die karwijtjes. Ik heb nog veel geruimd de laatste meegebrachte spullen nog een plaatsje gegeven in de overvolle bakken en de boot aan de buitenkant eens echt goed schoongemaakt.
Middags nog even Vlissingen in geweest, toch maar een kleine stofzuiger gekocht en een stukje over de boulevard gewandeld.
Het was een bewolkte maar droge dag.



  • 03 Juli 2012 - 19:34

    Lenny:

    Wat super om je hier te kunnen volgen! Ik wens je alle geluk en een super reis toe en ga je zeker volgen!

  • 03 Juli 2012 - 20:37

    Hans & Anja:

    Hoi Cynt, Goeie reis, geniet en maak er iets moois van, we volgen je ( Op de PC dus) XX

  • 03 Juli 2012 - 21:01

    Marij DC:

    Yesss, de kop is er af! - Hoe is het met je en hoe voelt het voor je nu je droom werkelijkheid is geworden?
    Alle goeds

  • 04 Juli 2012 - 11:57

    Annette Kwaks:

    Hey Cynthia

    het is dus begonnenn en ik begrijp dat er iemand met je meezeilt?
    Ik zal met plezier je verslagen lezen, veel plezier en rustig weer, vooral met overtochten.

    Groetjes

  • 05 Juli 2012 - 22:38

    Tina:

    Leuk je zo te kunnen volgen!

  • 06 Juli 2012 - 18:35

    Marjo:

    hè, gelukkig dat jullie ook een stofzuigertje aan boord hebben haha: altijd handig!! Ik zie aan de navigatiesite dat je al voorbij Wisant bent!! Schip Ahoi, veel plezier!

  • 07 Juli 2012 - 09:15

    Cynthia:

    Marij, het voelt nog niet of ik een heel jaar weg ben, het voelt nog als vakantie, maar ook prima hoor. Als Cor dadelijk van boord af is zal het wel anders worden.

  • 07 Juli 2012 - 09:49

    Jan Vlek:

    Hierbij een bericht uit onverwachte hoek. Wauw, wat geweldig dat jij dit onderneemt. Waar gaat de reis eigenlijk naar toe? We zijn elkaar op jou vertrekdag net misgelopen. Heb zelf de hele dag zeilles gegeven tussen Willemstad en de Volkerak jachtensluis. Ben jij toevallig nog op zoek naar opstappers tussen 29/7 en 12/8, dan hoor ik dat graag, als jij dat leuk vindt? Goede reis verder en en behouden vaart. Grtz, Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cynthia

Ik zeil al heel mijn leven en heb in 2012 besloten met mijn boot te vertrekken ergens waar het altijd mooi weer is. Na 7 jaar op de Canarische eilanden meezeilvakantie te hebben gedaan, ga ik nu mijn horizon verbreden. Ik ben overgestoken naar Suriname en maart 2020 door naar de Caribe. Waar ik verder ga met mijn meezeilvakantie's of dag tochten met gasten. Waar ik zelf ook heel blij van wordt.

Actief sinds 12 Juni 2012
Verslag gelezen: 726
Totaal aantal bezoekers 204564

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2013 - 07 Oktober 2014

Happy on the Canarisch

01 Juli 2012 - 30 November -0001

zeilend naar het zuiden

23 December 2019 - 30 November -0001

Meezeilvakantie Caribisch gebied

Landen bezocht: