verwaaid in Boulogne - Reisverslag uit Boulogne-sur-Mer, Frankrijk van Cynthia hest - WaarBenJij.nu verwaaid in Boulogne - Reisverslag uit Boulogne-sur-Mer, Frankrijk van Cynthia hest - WaarBenJij.nu

verwaaid in Boulogne

Door: cynthiavanhest

Blijf op de hoogte en volg Cynthia

09 Juli 2012 | Frankrijk, Boulogne-sur-Mer

Het weekeinde dachten we rust te hebben maar dat viel tegen, wel wat uitslapen, wandelen, bezichtigen van het kasteel, hardlopen( want ik moet wel in conditie blijven) , een halve dag bezig geweest om internet te regelen.
Zondag avond na het eten zijn we de stad in gegaan, er was een festival. In eerste instantie leek het niet veel.
Maar langzaam vielen we van de ene verwondering in de andere. Veel verschilende act’s . Iedereen kreeg ook een fakkel om langs de weg naar boven, naar het kasteel, de op de grond verspreide aanmaak blokjes aan te steken. Later kregen we grote sterretjes.
Er werd door twee dames tegen de kateelmuur gedanst begeleid door een pianist die in de lucht hing aan een hijskraan. En zo waren er vele dingen te zien die elkaar opvolgde. Echt geweldig om allemaal te zien. Het was zo georganiseerd dat alles achter elkaar te volgen was.Het duurde tot ca 11 uur, voor ons een beetje te laat eigenlijk, want we wilde er de volgende ochtend vroeg uit om onze tocht te vervolgen.

Maandag 9 juli
We zijn weer terug in Boulogne
Vanmorgen half 6 op , 6 uur uit de haven.
Windkracht 5 ZW.
We hoopte net te bezeilen.
Buitengekomen, was de golfslag zo hoog dat we steeds werden terug geworpen naar 1 knoop snelheid en we niet boven de 2 /3 knopen daarna weer vooruit gingen.
Te hoog aan de wind. En een enorme hoge golfslag. We zeilde wat meer de zee op maar zagen geen verschil. En dan met de wetenschap 52 mile zo te moeten varen, en dan ook nog zonder de stuurautomaat want die kan dit niet bijhouden.
Zijn we omgedraaid. De verwachting was ook niet dat het beter zou worden.
We hebben geen haast, zeiden we tegen elkaar.

Om 8 uur waren we weer terug in de haven.
Onze buren wilde net vertrekken maar na het horen van ons verhaal besloten ze ook niet te gaan. Even later kwam er nog een schip terug. Eigenlijk was dit een mooie windrichting om naar Engeland over te steken maar we hadden Donna bij ons, de hond van Cor en die mag Engeland niet in. Als de voorspelling klopt liggen we hier nog wel een weekje want er veranderd weinig in het weerbeeld.

  • 09 Juli 2012 - 12:21

    Lenny:

    Dus verplicht een weekje vakantie! ;-)

  • 10 Juli 2012 - 08:13

    Alice:

    haaa cynthia,
    wat ben je mooi als je zo lekker in de wind zit. Ik heb alles gelezen en ik ga je volgen want dan krijg je kriebels om ook weg te zwieren. Pas goed op jezelf, geniet en LEEF. Groeten aan Cor,
    Alice

  • 10 Juli 2012 - 13:23

    Harriette Vd Plas:

    Ha Cynthia,

    eindelijk heb ik jou en je route gevonden op waarbenjijnu.nl.... Wat leuk om je zo een beetje te kunnen volgen! Hoe voelt het voor je, nu de spits er af is? Nog als vakantie of ondertussen wel als méér...
    Hopelijk wordt het weer gauw beter, waardoor je verder kunt met je grootse plannen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cynthia

Ik zeil al heel mijn leven en heb in 2012 besloten met mijn boot te vertrekken ergens waar het altijd mooi weer is. Na 7 jaar op de Canarische eilanden meezeilvakantie te hebben gedaan, ga ik nu mijn horizon verbreden. Ik ben overgestoken naar Suriname en maart 2020 door naar de Caribe. Waar ik verder ga met mijn meezeilvakantie's of dag tochten met gasten. Waar ik zelf ook heel blij van wordt.

Actief sinds 12 Juni 2012
Verslag gelezen: 564
Totaal aantal bezoekers 204886

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2013 - 07 Oktober 2014

Happy on the Canarisch

01 Juli 2012 - 30 November -0001

zeilend naar het zuiden

23 December 2019 - 30 November -0001

Meezeilvakantie Caribisch gebied

Landen bezocht: