Pornic, afscheid van Joep en de komst van Rob - Reisverslag uit Pornic, Frankrijk van Cynthia hest - WaarBenJij.nu Pornic, afscheid van Joep en de komst van Rob - Reisverslag uit Pornic, Frankrijk van Cynthia hest - WaarBenJij.nu

Pornic, afscheid van Joep en de komst van Rob

Blijf op de hoogte en volg Cynthia

24 Augustus 2012 | Frankrijk, Pornic

Allereerst wil ik even kwijt dat ik het super leuk vind dat deze site zo goed gelezen wordt. Ik krijg zulke leuke reacties ook op mijn privé mail adres.
Er wordt zo met me meegeleefd. De meeste vrienden weten dan ook wat ik het afgelopen jaar hebt moeten doorstaan en dat ik afscheid heb moeten nemen van veel dingen die me dierbaar waren. En dan is zo’n reis een stap in een nieuwe richting, hoop ik, met die intentie ben ik er aan begonnen.
Als ik een week niets op de site zet krijg ik mailtjes van, leef je nog, is je mast afgebroken, ligt je schip nog overeind. Of als de AIS een paar dagen geen ontvangst heeft, ben ik ook uit beeld en dan komen er sms’s of telefoontjes van, gaat alles wel goed, waar ben je nu?
Dat alles geeft me een warm gevoel. En ik krijg veel vragen hoe het nu echt met me gaat.
Ik ga natuurlijk niet te zeer persoonlijk worden op deze site , jan en alleman leest het. Maar het gaat de meeste tijd goed met me, ik kan genieten van de vrijheid die ik zeker op zee voel, of het nu slecht of goed weer is.
Nogmaals bedankt voor alle aandacht en liefde.

En dan onderstaand in het kort de laatste week, het was te mooi weer om lang achter de computer te zitten om mijn verslag langer te maken. Maar nu is er een dag met storm en regen dus tijd om weer even iets te schrijven.

18 augustus. Crouesty, La Turballe,L’Herbaudiere, Pornic.

De afgelopen dagen was het zonnig, mooi windje en hebben we kleine stukjes gezeild of zijn we blijven liggen. Mooie wandelingen gemaakt. Zeker op het eiland L’herbaudiere. Daar leek het net of we in Portugal waren, allemaal witte huizen met blauwe luiken en de meeste met veel grond. Ook allemaal laagbouw.

In Crouesty was het een mega grote haven, zeer toeristisch maar daar kon je ook super mooie wandelingen maken. Er liep een mooi lang gevarieerd pad langs de Golf van Morbihan.
Waar je de bootjes op het droge zal liggen of weer aan het drijven en waar een stroom was waar je niet tegenin gemotord kon komen. En vaar je met de stroom mee vloog je over het water.
Gelukkig kwam de zon steeds in de middag pas tevoorschijn want anders is het weer te warm om zoveel te wandelen.

In Pornic afscheid genomen van Joep.
Ik heb hem ervaren als een zeer goed en gewillige, hardwerkenede opstapper.
En nu is het wachten op Rob die zaterdag voor een weekje mee vaart naar La Rochelle.
En wie kwam ik tegen bij de WC , dat waren Ria en Ivo. Ook leden van mijn zeilclub in Den Bosch. Daar ben ik natuurlijk ook even op de thee geweest. Zij liggen al een paar jaar in deze omgeving met hun boot. Dus er was natuurlijk wel een kans ze tegen te komen maar je hebt hier zoveel havens. Dus dat was wel even gezellig.

• 24 Augustus 2012 - 18:05

Hans:

Oeps, dit is wel een heel korte aflevering!

• 24 Augustus 2012 - 18:48

Marjo:

Hoi Cynthia,
    Jeetje, wat een reis!! Leuk om te lezen dat je je zo omringt vowlt door veel vrienden en bekenden! Bij Sensoor wordt je reisverslag steeds in een map bij de rest gedaan zodat ieder die wil kan volgen waar je zit en wat je overkomt!
    Hoop dat Rob er morgen is en dat je met hem een goede vaart hebt! Goeie reis en groeten uit Brabant!!
    marjo

• 24 Augustus 2012 - 21:38

Joke:

Fijn te lezen, dat je zo'n goed gevoel hebt als je op zee bent...geniet ervan en natuurlijk blijven we je volgen...
    Liefs van ons

• 24 Augustus 2012 - 21:58

Trees:

Hoi Cynthia,

gaat lekker, ik lees steeds je reisverslagen, zo blijf ik een beetje op de hoogte waar je bent.
    het is goed geschreven en ik krijg zo een goed beeld van je reis.
    veel plezier met Rob, maar dat zal wel lukken.
    groetjes en goede vaart
    Trees

• 24 Augustus 2012 - 22:29

Jos:

Hoi Cynthia,

Goh, je bent alweer dik anderhalve maand onderweg. Je maakt mooie verslagen, het is fijn om te lezen dat het (meestentijds) goed met je gaat. Ook fijn dat je het getroffen hebt met de opstappers en ik lees dat je ook regelmatig activiteiten onderneemt buiten de boot/haven. Stilzitten is ook niet echt jouw ding, toch?
    Hier alles zijn gangetje, maandag over een week leveren we "onze" Hummer al weer in. Het is een super hond, ik zal hem missen.
    Cynthia, veel plezier en geluk.
    Gr. Jos

• 26 Augustus 2012 - 19:20

Annette Kwaks:

Hoi Cynthia,
    al reageer ik niet op elk reisverslag, ik lees met veel plezier je reisverslagen. Geweldig wat je aan het doen bent. Deze ervaring maakt je zeker sterker en nemen ze je nooit meer af!
    Volgende week begint de bridgecompetitie weer als jij lekker aan dobberen bent in de grote oceaan en het hopelijk goed gaat hebben met Rob.
    Hier ook alles oke. Zelf ga ik met een vriendin naar New York in oktober.
    Het gaat je heel goed de komende tijd.
    lieve groetjes Annette