Au-revoir France, Spain bienveuda - Reisverslag uit La Rochelle-Normande, Frankrijk van Cynthia hest - WaarBenJij.nu Au-revoir France, Spain bienveuda - Reisverslag uit La Rochelle-Normande, Frankrijk van Cynthia hest - WaarBenJij.nu

Au-revoir France, Spain bienveuda

Blijf op de hoogte en volg Cynthia

05 September 2012 | Frankrijk, La Rochelle-Normande

Au-revoir France, Spain bienveuda
Onderstaand het laatste verslag vanuit Frankrijk en even wat snelle antwoorden op mailtjes die ik na aanleiding van mijn laatste verslag kreeg.
Ja het geld wat ze hier te veel van mijn rekening hadden gehaald is bijna allemaal terug geboekt. En ja de lijn is uit de schroef, zonder dat de boot op het droge hoefde.
Over ca 1 uur, dat is dan om 1 uur woensdag 5 september beginnen we aan de oversteek naar Spanje. Ca 2,5 dag. Het oversteken van de Golf van Biscay staat bekent om zijn hoge golven en het kan er zeer ontstuiming zijn. Maar de wind is NO 3 tot 4 en dat is zeer gunstig.

1 september zaterdag

Alweer 2 maanden op weg, het lijkt veel langer. Het leven op de boot bevalt me wel.

Na het opstaan, de fiets weer gaan lenen en ben ik met de grote gasfles achterop naar een winkel gefietst om hem te wisselen of te laten vullen. Het was een heel eind fietsen maar voor niets want mijn maat gasfles hadden ze niet. Zo heb ik bijna 2 uur rond gefietst maar zonder resultaat. Nu heb ik er nog wel 1 ,dus kan wel twee maanden vooruit, maar wil er altijd graag 1 reserve hebben.
De haven is leeg aan het lopen, dat wil zeggen de steigers om me heen, maar verder gebeurt er weinig dus waarom ik er eigenlijk niet kon blijven liggen? s’avonds met mijn foto’s aan de slag gegaan. Bij veel foto’s teksten geplaatst, want nu weet ik het allemaal nog wel maar ook nog na een jaar? Je doet zoveel indrukken op en nieuwe havens aan op een gegeven moment haal je de dingen door elkaar. Het was een avond vullend karweitje en nog niet klaar.

Zondag 2 september.

Een zondag waaraan meer alleenstaanden een hekel hebben, nu ik dus ook. Er is hier niets te beleven. Het meeste is dicht, geen volk op de steiger en ook de zon laat zich vandaag niet zien.
‘s morgens wel een fiets vol tassen boodschappen gedaan , want Cor en Donna komen dinsdagavond weer en dan gaan we oversteken naar Spanje. Dus wil ik goed bevoorraad zijn. Daarna over een mooi pad gaan hardlopen langs de kust.
Daarna heel lang onder mijn eigen douche gaan staan tot de watertank bijna leeg was, heerlijk.
En dan denk ik, mensen verbouwen hun douche voor veel geld zouden die er ook zo van genieten. Mijn douche is ongeveer de halve grote van een gemiddelde wc ruimte in huis en dan moet ik die nog delen met een wc en een wasbakje.

s’middags stond er niet veel meer op mijn programma.
Nog een poging gedaan om te fietsten maar ik ken de omgeving hier nu wel, was ook snel terug want van bijna zon en windstil was het binnen een half uur zwaar bewolkt met veel wind, dus koud.

Toen weer een uitgebreide maaltijd voor mezelf gemaakt. Ik verbaas mezelf dat ik toch, nu ik alleen ben, zoveel aandacht aan mijn eten besteed. Alles vers, vandaag heb ik een half uur eerst garnalen gepeld om ze daarna te bakken met rijst en verse groente.

s’avonds heb ik voor het eerst een film ( Aftershock)op mijn laptop gekeken, 1 van de vele die Rob er op gezet heeft. Het was een mooie film.

Maandag 3 september.

De mineur bui van zondag was over. Ik was actief, eerst de was gedaan, daarna de koelkast een grote beurt, en de stofzuiger door de boot met daarna een natte doek.
Ja wat dat betreft lijkt het bootleven op het leven op de kant.
s’middags met een schrobber en flink veel sop het dek van de boot gedaan.
Het was een zonnige dag waar ik ook van heb genoten.
Dinsdagavond om 7 uur kwam Cor vol beladen met de trein aan in La Rochelle.
Een koffer vol gereedschap en onderdelen die besteld waren voor wat reparatie.
En Donna in de rugzak.
Het was een half uur goed doorlopen naar de boot.
Na het eten kon Cor het niet laten om te kijken of hij beweging in de schroefas kon krijgen van binnenuit.. Dus een duik onder het bed en met veel kracht kon hij de schroefas een stukje naar buiten duwen. Dat zou betekenen dat als hij nu te water zou gaan beter bij de lijn die er in zat zou kunnen. Er was hoop dat de boot er niet uit hoefde.
Als het niet donker was geweest had hij als nog die duik onder de boot genomen.

Woensdag waren op tijd wakker, nog fris buiten maar nu wilde Cor het toch weten. Hij ging nog voor het ontbijt te water en ja hoor een half uur later was de lijn eruit en de schroefas weer op zijn plaats. Operatie geslaagd. Yes we konden vandaag al op tijd naar Spanje. Geweldig.
Voor dat we konden vertrekken moesten er nog meer kleine reparaties uitgevoerd worden. Maar die waren ook zo gedaan. Cor had thuis al veel voorbereid hoe hij dingen ging oplossen.



  • 05 September 2012 - 12:01

    Harriette Van De Plas:

    Ha Cynthia,
    Zo te lezen kun jij je na thuiskomst (oei, wat een fout woord... dat is nog zooooooooo ver weg) NOG veel beter inleven in je medemensen.... Wat ben je toch heerlijk eerlijk over wat je doet en hoe je je voelt! Fijn dat de praktische problemen in elk geval opgelost zijn (op die reserve gasfles na dan!) Ik blijf je verslagen met plezier lezen!
    Adieu douce France.... Olé Espagna!!
    Een goede oversteek de komende dagen!!

    Groetjes,
    Harriette

  • 05 September 2012 - 12:07

    Wil:

    Hoi Cynthia en Cor,
    Heel veel succes, geniet er van! en ook een beetje voorzichtig doen hoor!
    Wat een reis zeg!!

    Groetjes
    Wil

  • 05 September 2012 - 14:30

    Georges:

    Nou Cynthia, nu heb je tenmiste weer een werktuigbouwkundige en een scheepshond aan boort. Maar wellicht nog prettiger is het dat je nu ook weer aanspraak hebt. Een hele dag in je zelf praten is ook niet alles Cor en Donna zeggen (blaffen) ten minste iets terug.

    Groet Georges.

  • 05 September 2012 - 16:42

    Berna:

    Hoi Cynthia en Cor,
    Leuk die uitgebreide reisverslagen. Je beleeft veel, Spannend hoor de overtocht via de golf van Biskaye, wij leerden altijd op school dat het daar best kon spoken!!
    Veel succes en een goeie reis verder.

  • 05 September 2012 - 16:43

    Berna:

    Vergeten mijn naam te vermelden: groetjes Berna

  • 05 September 2012 - 18:22

    Jos Buskens:

    Hoi Cyn, het gaat goed zo, voor de techniek kun je Cor toch niet missen en ik begrijp dat jullie elkaar nu toch een beetje beter verstaan. Goed zo! Begrijp ik het goed dat je 2,5 dagen op zee zit en dat jullie voor het eerst de nacht doorzeilen? NO, plat voor het laken denk ik dus zet de giek vast want in het donker kan een klapgijp je verrassen. Hé jongens een hele goeie overtocht gewenst naar....
    Ik lees het wel. Groetjes Jos

  • 05 September 2012 - 19:23

    Paula:

    We zijn weer bij, wat goed dat je het naar je zin hebt en dat het prima bevalt. Op naar Spanje...

    Wel even een vraag want ik bergijp dat Cor nu weer aan boord is, is hij 3 november wel weer in Nederland i.v.m. de familiebowling??? Geen idee eigenlijk maar wel belangrijk om te weten voor ons???
    Ik hoor het wel.
    Goeie reis en groetjes van ons.

  • 07 September 2012 - 20:21

    Len:

    Wat ontzettend leuk weer om je zo te kunnen volgen, fijn dat het zo goed met je gaat over het algemeen!
    Ik stuur je zeker nog een persoonlijke mail nav jouw mail aan ons maar dat is er helaas nog niet van gekomen door wat vervelende omstandigheden. Een hele goede oversteek Cynthia en Cor, ik lees graag hoe het allemaal verder gaat!

    Groetjes Len

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cynthia

Ik zeil al heel mijn leven en heb in 2012 besloten met mijn boot te vertrekken ergens waar het altijd mooi weer is. Na 7 jaar op de Canarische eilanden meezeilvakantie te hebben gedaan, ga ik nu mijn horizon verbreden. Ik ben overgestoken naar Suriname en maart 2020 door naar de Caribe. Waar ik verder ga met mijn meezeilvakantie's of dag tochten met gasten. Waar ik zelf ook heel blij van wordt.

Actief sinds 12 Juni 2012
Verslag gelezen: 604
Totaal aantal bezoekers 204554

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2013 - 07 Oktober 2014

Happy on the Canarisch

01 Juli 2012 - 30 November -0001

zeilend naar het zuiden

23 December 2019 - 30 November -0001

Meezeilvakantie Caribisch gebied

Landen bezocht: