Mijn vlucht uit Las Palmas - Reisverslag uit Las Palmas de Gran Canaria, Spanje van Cynthia hest - WaarBenJij.nu Mijn vlucht uit Las Palmas - Reisverslag uit Las Palmas de Gran Canaria, Spanje van Cynthia hest - WaarBenJij.nu

Mijn vlucht uit Las Palmas

Blijf op de hoogte en volg Cynthia

18 Februari 2013 | Spanje, Las Palmas de Gran Canaria

18 februari, mijn vlucht uit Las Palmas.

Mijn behoefte om de steiger van Las Palmas te verlaten was groot.
Dus na eerst een paar klusdagen aan de boot van Hans en Liesbeth heb ik toch de lijnen weer losgemaakt.
Dit keer geen opstappers voorlopig, dus er nu maar alleen op uit.
Vanwege een grote kans op enorme windversnellingen tussen de eilanden hier durf ik nog niet alleen naar een ander eiland te zeilen dus besluit ik weer naar het zuiden te gaan om daar een paar dagen voor anker te gaan. Die vrienden die er lang hebben gelegen zouden weg zijn , maar een ander stel zou er nog wel liggen.

7 uur was de planning om te gaan, want het is ca 45 mile en eind van de dag wordt er veel wind verwacht dus dat wil ik voor zijn. Half 7 liep dus de wekker af.
De avond er voor al veel gedaan om op tijd weg te kunnen.
Huik van het voorzeil gehaald, twee volle water tanken, tanken., dubbele afmeerlijnen weghalen. En zo meer van die karwijtjes. En dan nog is het doorwerken wil ik binnen het half uur weg kunnen. Want nu moet ik wel alles alleen doen. Zoals zwemvest en lifeline klaar leggen, buiten alles droog maken want het was goed nat van de douw. Twee thermoskannen heet water koken. Alles klaar maken voor eventueel veel wind.

5 over 7 vaar ik netjes, zonder hulp, de box uit, dat heb ik al zo vaak gedaan dus dat is geen punt meer.
Buiten de pieren was het windstil wat ook de voorspelling was. Dus eerst maar weer eens de motor flink zijn werk laten doen. Ik heb wel meteen weer dat heerlijke vrijheids gevoel. De toch wel kriebels van de avond ervoor waren weg. Ik was er klaar voor.

9.00 uur De motor staat nog bij, er is bijna geen wind, als ik achter me omkijk zie ik een dik wolkendek boven Las Palmas hangen en ik heb de zon al in de kuip. De oceaan is bijna rimpelloos wat ik nog niet vaak gezien heb. Er is altijd wel een deining.
Hoewel ik nog niet kan zeilen geniet ik wel.

12. 00 uur.
Ik zeil.
De motor is uit, de stuurautomaat is uit. Wat een rust. Helaas maar 5 knopen wind en een snelheid van 2.5 maar dit ga ik zeker wel een uur volhouden. Ben goed opgeschoten dus heb de tijd.
Mijn schoenen, broek en t-hirt gaan ook uit. De zon doet ook zijn best.
Ik maak wat soep en geniet.

Half 2 van de beloofde NW wind wordt het ZW, dus tegen wind. Dus ik maak een aantal kruisrakken. De wolken komen opzetten zo ook de wind.
Zou het doorzetten? Ik houd de golven in de verte goed in de gaten maar het gaat prima.
De windmeter geeft 13/14 knopen wind aan, maar ik zie geen erge kopjes op het water dus ik denk dat het hier wel bij blijft. En ik krijg gelijk.

Al zeilend vaar ik om 5 uur de baai in bij Amfi del mar. En wat zie ik? De Mobilae en de Impact liggen er nog.
Ik zeil langs en roep of ik op tijd ben voor de borrel.
Ik strijk de zeilen en laat het anker vallen. En geniet nog even van de zon op het voordek maar algauw wordt ik met de bijboot opgepikt voor de borrel.


  • 19 Februari 2013 - 10:15

    Jos Buskens:

    Een mooi sfeerverhaal Cyn over een relaxte tocht maar ik mis toch weer een mooi plaatje van de ongetwijfeld mooie kustlijn. Geniet ervan meid.

  • 19 Februari 2013 - 11:08

    Harriette Van De Plas:

    Dit hele verslag klinkt als één groot 'genietmoment!'
    Heerlijk voor je!



  • 19 Februari 2013 - 19:43

    Gonnie:

    Fijn om te lezen, dat het ook een keer zonder veel strubbels is gegaan. Petje af dat je dat alleen doet. En de beloning na aankomst: een zonnetje en een borreltje bij vrienden is je van harte gegund! Veel succes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cynthia

Ik zeil al heel mijn leven en heb in 2012 besloten met mijn boot te vertrekken ergens waar het altijd mooi weer is. Na 7 jaar op de Canarische eilanden meezeilvakantie te hebben gedaan, ga ik nu mijn horizon verbreden. Ik ben overgestoken naar Suriname en maart 2020 door naar de Caribe. Waar ik verder ga met mijn meezeilvakantie's of dag tochten met gasten. Waar ik zelf ook heel blij van wordt.

Actief sinds 12 Juni 2012
Verslag gelezen: 750
Totaal aantal bezoekers 204558

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2013 - 07 Oktober 2014

Happy on the Canarisch

01 Juli 2012 - 30 November -0001

zeilend naar het zuiden

23 December 2019 - 30 November -0001

Meezeilvakantie Caribisch gebied

Landen bezocht: